Längesen nu...

Orsaken till dåligt bloggande är magsjuka!!! Och då kan jag tillägga att det är magsjuka med stort M.
 Allt började natten mellan onsdag- torsdag förra veckan. Jag vaknade av att Alma hostade/lät konstigt. Flög upp till hennes säng och då började hon kaskadkräkas ner hela sin säng och sig själv... Sen fortsatte det under natten men med golvet och slutligen en skurhink som adress. Stackars lillfis! På fredag morgon insjuknade jag. Ringde M som var på jobbet och kallade hem honom. I sex timmar kräktes jag konstant, frös och hade ont i kroppen och feber. Alma fortsatte kräkas och varvade det med diarée... Lördag= M:s tur. Han klarade sig dock men en kräkning men dålig mage och feber. Alma fortsatte att varva kräkningar med diarée. På söndagen bajsade hon endast sekunder efter att hon fått i sig nåt, ringde till sjukvårdsrådgivningen som bad oss åka in med henne. Väl på akuten (där det var kaos!) kräktes almis ner sköterskan som sedan skickade hem oss för fisan verkade pigg... Hon verkarde piggare på måndagen men det vände igen! =( Hamnade på akuten igen då hon bajsade blod... Där fick vi vänta, vänta och vänta lite mer. Efter sju timmar (kl. 0.30) kom en tredje läkare in på vårat rum. Hon frågade MIG om Alma borde läggas in för att få dropp? Behöver jag ens skriva att jag ledsnade en aning då... Idag är det tisdag och hon har varit dålig i sex dagar. Hoppas verligen att det vänder snart och att hon piggnar i fort så vi kan vara med på simmet på fredag, som hon älskar! Önskar verkligen att jag kunde ta hennes smärta. Det gör så ont i mig när hon har ont... Igår tror jag att hon skrek mer än hon gjort sammanlagt sen hon föddes, då har man ont!!

Bilder kommer senare, fick en trött liten skit i knät här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0