Om sprutor, feber och födelsedag...

I måndags fyllde jag 29!? Är det verkligen bara ett år kvar till 30?? Nej, nu slutar jag att fylla år!! Födelsedagen flöt på utan särskilt firande... M var ledig så vi hade en lugn mysdag hela familjen. =) Det där med presenter hoppar vi ju i år, vår Turkiet-resa får räknas som både julklapp och födelsedagspresent för både mig och M. Det är svårt ändå att få pengarna att räcka när man är föräldrarledig. Är tacksam att jag fick bonus från jobbet = vi kan resa iväg en vecka.

Igår, onsdag var vi på bvc och Almas 6-månaderskontroll plus spruta x2. Vi fick en vikarie då vår ordinarie sköterska var sjuk. =( Lika var det i höstas när lillfisan fick sina första sprutor. Tråkigt tycker jag då jag känner noll förtroende för denna vikarie... Hon ville bara få oss därifrån och bad oss klä på Almis ute i väntrummet?! Som "tur" var så sa hon att det var ok att jag tog på bodyn och strumpbyxorna inne i rummet...??? Annat är det med den ordinarie sköterskan. Hon tar sig alltid tid plus att hon frågar en massa om MIG, hur jag mår, hur jag upplever det att vara mamma, hur nätterna går osv. Hoppas verkligen att hon inte blir långtidsjuk igen!

Biverkningar på sprutan kom ganska fort. Redan igår eftermiddag kändes hon varm. I morse försökte jag ta tempen och lyckades nästan, när det var kanske 10-15 sekunder kvar så bajsade hon ut termometern... Då visade den 38,5. Örontermometern visade 37,2?? Lite för små öron än så länge tror jag... febern håller i sig, tycker nästan hon känns mer varm nu. =( Hon verkar iaf inte lida av det så jag har inte gett nå alvedon. Hoppas hon är bättre i morgon så vi inte missar simmet!

Helgen blir lugn. Lite fika på lördag med päronen och bror + familj. Kanske man törs hoppas på bra väder (?) så vi kan testa pulka med lillfisan... Nu får det väl ändå räcka med snö för denna vinter... Vår nu tack!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0