Onsdag verkar vara en bra bloggdag...

Alma är piggare men mamman är det sämre med... Fick ont i halsen i fredags och sen dess har det hållt i sig. Det är t.o.m värre idag. Kanske inte så konstigt då vi var ute och gick igår, jag utan långkallingar och mössa.. MEN jag hade faktiskt vantar.. =) Sen kanske det inte var så smart att bara ha jeansleggings på sig när det var -12 grader. Å andra sidan så var det -4,8 när vi åkte hemifrån. Lätt att vara efterklok men jag hade ju hellre sluppigt denna natten och dagen, känner mig typ överkörd av en ångvält eller något liknande. Trodde aldrig jag skulle ta mig ur sängen men ett par alvedon gör susen! Chockade nyss mig själv och klädde på mig (inga långkallingar eller mössa idag heller men NU är det bara -2)och begav mig ut på promenad. Dock blev den inte så lång för det blåste utav bara *piiip* men tillräckligt lång för att nemo skulle hinna göra nummer 2 och att lillfisan skulle somna. Så nu sover hon ute på altanen och jag tänkte passa på att vila lite... Får se hur länge hon sover idag, sista veckorna tycker jag att hon bara sover flera korta powernaps, inte alls likt henne!?

Halva veckan har gått, vi har gått in i februari månad och kanske kan man snart börja hoppas och drömma om våren... Eller åtminstone lite fina dagar med en massa sol och LAGOM med minusgrader (en sisådär 2-5) så vi kan vara ute. Åka pulka och grilla korv eller liknande.

På fredag är det dags för sim igen. Denna gången kan inte pappan i huset vara med så mormor får rycka in som hjälp. =) Det ska bli roligt! Förra veckan fick Almis testa att dyka och vi skulle släppa taget en sekund eller så. Det gick jättebra och vi gjorde det 6-7 gånger. Hon blev inte ledsen en enda gång, lite hostande och snörvlande blev det men sen "pruttade" hon bara med munnen och vi skrattade. Älskade lilla unge som börjar bli så stor!! Nu har hon verkligen blivit en person, full i bus hela dagen. Oj vad vi kommer få springa sen... Dom där benen går i ett, även på natten när/om hon ligger bredvid mig.

Nej, nu ska jag passa på att vila och äta lunch innan hon vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0