Fredag 19:e februari

Så kom dagen då Almis blir sju (7!) månader. Har det redan gått sju månader? Kan inte tro att det är sant... Vart tog tiden vägen? Jag blir så nostalgisk när jag tänker tillbaks på dom sju månader som gått. Det var inte längesen som hon låg som en liten groda, alldeles still (ok, inte helt still för det har hon aldrig varit) och sov på mitt bröst mest hela tiden. Nu är det full fart hela tiden och en massa bus från morgon till kväll! Det är kul att se vad hon utvecklas för varje dag som går. Nu flyter det på med maten, det mesta slinker ner men fisk gillar hon inte. Jag har provat olika sorter men det åker ut lika fort som det kom in... Gröt är just nu favoriten, och fruktpuré är inte heller fy skam. Banan blandat med hallon eller mango går bra men enbart banan är blä?! 

Vi är äntligen lite friskare. Jag lyckades smitta lillfisan men hon har klarat sig relativt bra, snorigt och nysigt men pigg och glad. För min del så ville det inte ge sig så det fick bli ett besök hos farbror Doktorn och domen löd: bihåleinflamation. En penicillinkur och kortisonnässpray skall intagas. På ett dygn så kände jag mig piggare än på länge, men än är det en bra bit kvar innan orken blir som vanligt. Det onda har i alla fall försvunnit och det är huvudsaken för så dålig och ynklig som jag var i söndags kväll, det önskar jag inte ens min värsta fiende!

Idag är det ju fredag och dags för sim igen. Det är pappas tur att bada, det kommer Alma gilla! Älskade pappa som inte kommer kunna vara med på ett par gånger eftersom det drar igång med Vasalopp och Skidspel. =(






Kommentarer
Postat av: Lilly o mamma

GRATTIS till lillkusinen =)

7 månader redan...ja jag säger då det.

Vart tar alla månader vägen?

2010-02-19 @ 14:52:17
URL: http://lillyomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0