Dags för eget rum?

Inatt har fisan sovit från kl. 20 till kl. 8, i sin säng! Hoppas att detta håller i sig. Tycker iofs att det är ganska mysigt att få sova bredvid henne några timmar men samtidigt så skriker kroppen efter sömn. Dvs sammanhängande sömn... Jag har inte sovit en hel natt på snart 1½ år. Nu beror det ju inte bara på lillan, jag springer på toa, ruffe skriker mm. Jag är ju ganska lättväckt dessutom så det behövs inte så mycket för att väcka mig. När Almis bestämt sig för att helt sluta äta på nätterna så ska hon få eget rum! Då kanske varken hon eller jag vaknar lika lätt. =)

Idag ska vi på mamma-baby-träff hos Sanna i Vika. Trevligt ska det bli men lite tråkigt att jag har fikaförbud... Brukar alltid finnas så gott fika när vi träffas. =( Sedan i måndags så kör jag pulver (blandar shake och soppa) som frukost och lunch. Äter vanlig middag men försöker äta en lite nyttigare sådan. För mig är det omöjligt att köra pulver som alla mål. Dels är jag inte tillräckligt stark och sen måste jag tänka på att jag faktiskt fortfarande ammar lite. Vet inte om jag inbillar mig men tycker att mjölken minskat?! Kanske det är en kombination av mindre ammning och pulver?! Får se hur länge jag ska köra detta, eventuellt så kommer jag att endast byta ut ett mål (frukost) men tror jag ska köra på som nu även nästa vecka. Det har iaf visat resultat på vågen! -2,6 kg sen i måndags... Jag vet att det är mycket vätska men motivationen börjar infinna sig och det är den jag letat efter!!

Nä, nu lär jag börja förbereda lite lunch åt den lilla så vi hinner åka till Ica innan vi ska till Vika...
Dagens lunch: Sempers ekologiska Lasagne.
Efterrätt: Mango banan puré, såklart

Skepp o´hoj!






Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Hej där!



Såg att du var med och tävlade om en BabyBjörn hos Josefine, om du inte vinner hos henne så misströsta inte jag har samma tävling om några veckor med BabyBjörn Comfort som vinst...



Ha en skön måndag och en fin början på en ny vecka.

Kramar från Camilla

2010-03-01 @ 19:16:19
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0