Måndag fast helg...

Idag har vi lördag fast det är måndag! Hängde ni med? =) Mattias har jobbat flera helger på raken plus att han ska jobba nu till helgen så han fick vara ledig idag och i morgon så då bestämde vi oss för att "ta helg" nu istället. Har haft en lugn skön dag, det blev lunch på stan med brudarna sen en liten vilstund på soffan tillsammans med Alma. M kom hem och överraskade med rosor, choklad och tre-rätters-middag! Tror inte ens jag behöver jag säga att han är världens bästa, det förstår man bara man läser, eller hur?! =) 
 Jag behövde verkligen lite uppmuntring då jag går runt med en stor klump i magen... Pappa röntgades förra veckan och får sitt besked på onsdag. Hur mycket jag än gillar julen så är det samtidigt väldigt förknippat med cancer numer. Försöker fokusera på allt det mysiga och att hitta tillbaka till den där julstämningen som jag alltid hade förut. Jag har i alla fall fått upp julgardiner, stakar och en å annan tomte. Doftolja med juldoft och självklart julmusik så den rätta stämningen borde infinna sig snart!  

 I lördags hade vi möhippa för Johanna. Det var skoj och väldigt kul att få komma iväg och få lite egentid. Men det var mycket jobbigare än väntat!!! Börjar redan oroa mig för hur det ska gå på nyår...

 Alma har fått smaka på lite mat för första gången idag! Potatis med bröstmjölk och rapsolja var det som stod på menyn... Betyget blev nog sådär.. En stark trea av fem möjliga skulle jag tro...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0