Eländet tycks aldrig ta slut...

Jaha, tror ni inte att min bil rasade samman (igen!) i fredags kväll/natt. Var på väg hem efter en mysig grill/minigolfkväll med mamma, pappa, bror, svägerska, Lilly å svägerskans föräldrar. När jag kom till galgbergsbacken sa det "klonk" å sen började bilen låta fan å jag kom knappt upp för den långa sega backen... Parkerade som vanligt å kom sen på att jag stod på fel sida (j*vla datumparkering) men eftersom bilen lät fan å klockan var över tolv så ville jag inte starta igång den igen å byta sida... Ställde alarm på åtta gick å la mig å drömde om bilfan! Studsade upp å började tvätta,  tog sen en morgonpromenix på en timme. Fortfarande inge böter när jag kom tillbax så jag stressade vidare med tvätt å fönstertvätt. När Hanna kom å hämtade mig för vi tänkte åka å bada kom hon viftandes med en p-bot!!! 600 j*vla riksdaler!! Fan så onödigt... Oturen är här för att stanna känns det som!

Lasse kom förbi på eftermiddagen å kikade men han såg inte så mycket, det lät mest illa! Fick en öl som tröst istället (endast 96 kcal, icke att förglömma ;) ), Tack!! =)

Igår så bogserade jag å pappa ner bilfan till bilmetro å idag har jag lämnat nyckeln så vi får väl se vad det är/hur lång tid det tar den här gången... Om jag har tur (vilket jag aldrig har!) så är det något som går på garantin från förra jobbet dom gjorde.. Annars är det fan skroten som gäller! 50 bopp rakt ner i sjön! Känns sådär måste jag erkänna.

Nu är jag iaf tvungen att cykla överallt, vilket ändå är positivt då vågen borde visa lite (eller mycket) mindre. Är på god väg nu, motivationen is back =) Blir en långpromenix i kväll igen! Skulle haft lite promenixsällis bara.

Skönt med kortvecka. Jobbar bara 3½ dag sen är det helg igen. På lördag blir det 30-års fest. Var egentligen sugen på att lämna den här stan ett par dagar men det ser ut som det får bli en annan gång..

image115

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0