Hemska sjukdom!

Jaha, så har man än en gång stött på ordet cancer...

Min kompis M:s son Isac (4år) har blivit diagnostiserad med Wilm´s tumör....
Nu väntar först behandling med cytostatika i 4-6 veckor å sen operation för att avlägsna tumören som sitter på en njure. Därefter väntar utredning och planering av följande behandling. Usch å fy! Jag vet vad han har att vänta sig, det gör sååå ont i mig att veta vad en sån liten kille ska behöva gå igenom. Hoppas att han inte kommer att må alltför dåligt av cytot!
Nu får man försöka tänka framåt, han kommer klara detta! Tur i oturen så har han (precis som jag) haft "turen" att drabbas av en lättbehandlad form av cancer...

Fick reda på det här igår, tankarna snurrar för fullt å dom finns hos M och hennes familj hela tiden. Jag gick direkt in på barncanerfonden.se och beställde ett Hope-halsband till M! Gör det Ni oxå! Runt min å H:s hals hänger det sen ett år tillbax.
Hälften av pengarna går till barncancerfonden.

För att beställa, gå in här: http://www.barncancerfonden.se/shop/order_hope.asp


Kommentarer
Postat av: Roza

Hej,

Tråkigt med din kompis son..

Jag pratade med pappa idag, han är ju i Turkiet. Han träffade sin bror (min farbror) i helgen.. Han har lungcancer.. mådde tydligen inte så bra, man bara väntar på det som komma skall.. Men han kanske skulle svara bra på medicinerna, men hans cancer är så långt gången.. o hans hjärta är svagt så det går inte att behandla som dom vill.. aa.. Pappa hade sagt att jag kommer till Turkiet snart och att jag vill träffa honom, han hade blivit glad, jag blir så ledsen när han säger att han blir glad, för jag vågar inte ens ringa honom, jag vågar inte möta hans sjukdom.. jag pratade med honom för ett halvår sedan sist, när han fick besked om cancern.. Då var det inte såhär illa.. =(...



Kram

2008-07-08 @ 13:58:45
URL: http://roza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0