Blodgivare...

Idag tänkte jag ta tag i något som jag som jag pratat om länge! Nämligen bli blodgivare.
Känns dumt å inte dela med sig när jag alltid har så högt hb, jag klarar mig gott med lite mindre blod =)
Surfade in på sidan geblod.nu för att anmäla mig.. Kollade runt lite å läste "frågor & svar" å tjii fick jag!
Jag får tydligen inte bli blodgivare!! Dom vill inte att någon som haft cancer som inte setat på något lokalt ställe ska ge blod. Dels med tanke på att man oftast inte vet orsaken till cancern och dels för att givaren kan behöva "sitt" blod för att minska risken för att utveckla cancer igen... Jaha där rök min chans till en god gärning! 
Imorrn ska jag upp till kem.lab igen å ta lie prover, kanske ska passa på å springa in på blodgivarcentralen som ligger vägg i vägg å fråga om det verkligen stämmer!?

Vi har inte hört något från kirurgen än så jag hoppas vi får ett besked imorrn! Mamma har fixat läkarintyg till hotellet,skjuts ner till U-sala och även hundvakt. Jag har kollat upp kattvakt (tack A!!) å tvättat en massa så nu börjar allt komma ikapp en...
Oroskänslan i magen är tillbax, rastlösheten ligger å lurar hela tiden!








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0