Hemgång snart =)

I morgon bär det av hem igen! Skönt att få åka hem en dag tidigare..
Pappa blir flyttad till Falun på måndag =) Kirurgen ska jobba i Falun under nästa vecka å han tyckte att han å pappa borde hålla ihop... Känns sååå skönt! Det betyder även att jag kan vara tillbaka på jobbet redan på måndag.

Annars ser pappa rikitgt pigg ut, förutom väldigt lågt hb (78!) men han har fått en påse blod idag å skulle få en till imorrn så jag hoppas att det vänder snart... Blodtrycket är fortfarande ganska lågt (100/55) men en del beror även på epidural-bedövningen. Det borde oxå stiga när dom tar bort den.

Nu borde vi iaf kunna slappna av lite, dom första 3 dygnen har gått å ingenting har hänt =)
Tror att jag började slappna av lite redan igår vilket resulterade i migrän... Men med lite sömn å en dos zomig så var det iaf nästan borta.. Idag har iofs kännts som om jag blev överkörd av en ångvält inatt men den jobbiga huvudvärken är nästan borta, alltid något!!

Idag har bror å svägerskan varit på besök. Pappa mötte upp dom med gåstolen i korridoren, dom blev glatt överraskade av att se honom så pigg! Efter sjukhusbesöket drog vi ner på stan å käkade thaimat. Passade på att fira både mamma å svägerskan som fyller år i morgon respektive på måndag! Trevligt å god mat =)


   


Kommentarer
Postat av: //K

Hej, surfade runt o hamnade hos dig, förstår att du kommit i kontakt av cancer på olika hemska sätt.. vill inte tränga mig på men vad är det du gått igenom?
Hoppas din far återhämtat sig fint efter operationen och att allt ser lovande ut för honom, har han haft cancer?
Du kommenterar bara om du känner för det, förstår om du inte vill/orkar eller känner för det!

2007-12-19 @ 18:15:16
Postat av: Anonym

Ingen fara, du tränger dig inte alls på! Jag har ju trots allt valt att skriva om det här i min blogg..
Jag har haft Hodgkins Lymfom. Insjuknade 2002 å behandlades med cellgift och strålning fram till våren 2003. Pappa har njurcancer. Han har opererats 6 ggr nu.. Operationen gick bra och han är redan utskriven och hemma igen! Han hade dock feber idag så jag kan inte riktigt slappna av än...
Tack för din kommentar, det värmer! =)

2007-12-19 @ 19:37:10
Postat av: Anonym

Livet är bra underligt... Hoppas att du/ni finner styrka på något sätt i allt jobbigt som ni kämpar med..
Härligt att höra att din pappa redan piggnat till så pass att han är hemma igen!! du ska se att febern lägger sig snart, två steg fram ett steg bak, sakta men säkert bara det går åt rätt håll! Kämpa på, du verkar vara en otrolig sådan (kämpe alltså) o hoppas ni kan hitta ett sätt att fira julen på som blir bra för er alla! Kommer kika in då och då! StorStärkandeKram t dig

2007-12-19 @ 22:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0